W tym tygodniu grupa 24 uczniów technikum ekonomicznego wyjechała na obóz naukowy do Świnoujścia w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Słubickim". Liczebność grupy wynika z kumulacji zadania za dwa lata szkolne z powodu pandemii.

    Uczniowie realizacją projektowe zadania ekonomiczne przygotowane w sposób ciekawy i urozmaicony.  Podzieleni są na małe grupy i uczestniczą w zajęciach naprzemiennie. Prowadzone są zajęcia ze statystyki z wykorzystaniem Excela i pakietu Gretl do szybkiego wyznaczenia średniej arytmetycznej, mediany czy dominanty. Dodatkowo uczą się wyznaczać trendy na podstawie zgromadzonych danych statystycznych.
    Kolejna grupa uczniów na zajęciach z marketingu przygotowywała dokumentację do badań statystycznych, które kolejnego dnia wykorzystali w praktyce. W grupach 2-osobowych udali się do obiektów handlowych i realizowali indywidualne badania marketingowe jako tzw. ukryty klient.
    Jedna z par uczennic udawała siostry wybierające w znanej drogerii perfumy dla mamy w prezencie.  Siostry miały się pokłócić o ten wybór,  aby  ocenić reakcje pracownika drogerii. Po zakończeniu wizyty w sklepie „klientki” wypełniały przygotowana kartę oceny określając stopień zaangażowania pracownika, cierpliwość, życzliwość w skali 1-5. Trzecim etapem zadania była ocena miejsca sprzedaży w zakresie obserwacji rozmieszczenia i braków w asortymencie, czystości w sklepie, sposobu prezentacji towarów itp. Ostatnim etapem badania marketingowego było omówienie wyników i dokonanie rekomendacji do doskonalenia dla danego obiektu.
    Inna grupa w podobny sposób „kupowała” bransoletkę u jubilera czy też radzili się ekspedienta przy zakupie mebli do salonu lub wybierali kosmetyki bez alergenów.
    Czas po zajęciach, wspólnie z opiekunami nasi uczniowie spędzają spacerując nad morzem czy też przy wieczornym ognisku.
Ciąg dalszy relacji nastąpi….